Nežádoucí účinky

Číslo: 2 / 2006 (Obsah)
Rubrika: Nežádoucí účinky
Obor: Vnitřní lékařství
Autoři: Mgr. Michaela Procházková
Autoři - působiště: Ústav farmakologie, 3. LF UK, Praha

Souhrn

Podávání antibiotik v prvním roce života může zvyšovat riziko vzniku astmatu Podávání nejméně jednoho antibiotika v průběhu prvního roku života dítěte může zvyšovat riziko vzniku astmatu v dalším životě. K těmto výsledkům dospěla metaanalýza, která byla publikována v časopise Chest. Kromě toho se zdá, že u tohoto jevu bude hrát roli i množství užívaných antibiotik, tzn. čím více antibiotik bude dítě během prvního roku života dostávat, tím větší riziko vzniku astmatu ho v pozdějším životě čeká.

Podávání antibiotik v prvním roce života může zvyšovat riziko vzniku astmatu Podávání nejméně jednoho antibiotika v průběhu prvního roku života dítěte může zvyšovat riziko vzniku astmatu v dalším životě. K těmto výsledkům dospěla metaanalýza, která byla publikována v časopise Chest. Kromě toho se zdá, že u tohoto jevu bude hrát roli i množství užívaných antibiotik, tzn. čím více antibiotik bude dítě během prvního roku života dostávat, tím větší riziko vzniku astmatu ho v pozdějším životě čeká.

Celý článek je dostupný jen pro předplatitele časopisu


Přihlášení

 

Předplatné

Více o předplatném

 
 
 
Jste odborný pracovník ve zdravotnictví?
Jsem odborníkem ve smyslu §2a Zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, čili jsem osobou oprávněnou předepisovat léčivé přípravky nebo osobou vydávat léčivé přípravky.

Potvrzuji, že jsem se seznámil/a s definicí odborník
dle zákona č. 40/1995 Sb.
Potvrzuji, že jsem se seznámil/a s riziky, jimž se jiná osoba než odborník vystavuje, vstoupí-li na stránky určené pro odborníky